Pages

12/27/2022

The Hint

Tadi aku birak2 dengan my sis after masak lunch. tapi dari segi percakapan dia macam nak hidup terus disini, sebab termakan dengan pujuk rayu suami dia and dia dah rasa duduk kt Perak ni best. yela disini semua happy go lucky, x macam di Sabah, my sis kena tahan kt ICU and my dad pun kena tahan.

So dia rasa di Sabah tu macam tempat orang2 susah, and dia terang terangan xnak terlibat dengan family kt Sabah. and dia sendiri cakap, kt sabah x banyak rumah utk dikunjungi x macam di Perak. agak terkilan dengan maksud dia, tapi dah itu kemahuannya. berjauhan dengan keluarga.

tqpi memang tak dinafikan, family kami memang banyak masalah, kakak i sakit mental sampai masuk ICU, my dad sakit lepastu degil, ego tinggi.. so aku faham kenapa my sis nak "lari" situasi ni. padahal dulu masa dorg bercuti kat Perak dia mengira hari utk balik ke Sabah, hari2 tengok kalender. tapi tadi baru je dia cakap, dia dah x excited nak balik Sabah, dia kata hati rawan nak balik Sabah. 

aku just iya2 je lah. kg laki dia. tapi satu je i nak buat, kalau dia dah tinggal kt Perak, jangan harap aku nak contact lagi, and aku akan larang my mom contact dia, sebab dia nak sangatkan perpisahan, lepastu apa2 yg terjadi di Sabah tak usah bagitahu, sebab aku nampak perangai dia kt sini, asal aku sentuh perihal family kt Sabah wajahnya terus berubah dan ubah topik ttg kelebihan hidup kat Perak ni.

Dia ingat akan hidup sentiasa senang kot hingga akhir hayat, dia belum diuji, so jangan happy sgt, terutama sekali laki dia tu, yang xda pendirian asyik tahu berfoya2.. 

yup memang aku sakit hati, sebab bila aku meluah kt my sis dia macam malas dengar lepas tu buat muka. 😢 

and yang paling kesian is my mom, dia kalau boleh taknak berpisah dengan cucu2 nya, tapi apa boleh buat, cucu2 dia pun macam tak ambil kisah sangat pun ttg family kt Sabah, so i think its really wasting,  sebab my mom sorang je beria2 rindu kt dorang. even my mom belum tahu yg my sis nak pindah ke Perak 2024, my mom boleh syak dah..

tapi for me, bagus lah dari simpan orang2 x guna dalam hidup.. aku dah x kisah lagi ttg dorg, biarlah, walaupun keluarga kami nii x perfect macam disini, selalu bergaduh, selalu masuk wad, selalu susah, buruk2 keluarga sendiri, insha Allah, aku takkan tinggalkan mereka selagi my parents masih hidup. 

to my sis, kau belum diuji kot, sebab tu kau rasa nak lari sangat dr Sabah, sebab kt sini sng kau berfoya2 dengan laki kau tu.. itu aku tak kisah, tapi aku plg tak suka bila kau buat mama terkilan.. kau tak faham hati seorang ibu. tapi tak mengapalah, aku jarap Tuhan balas sebiji macam apa yg kau dah buat dengan mama selalu. 

No comments:

Post a Comment