Pages

12/20/2022

patut ke aku DM dia?

Ok.

lets forget about my worst moment in my life. lets talk about him. Him who?

Ez. My ex dulu. kalau korang baca entri aku dari dulu korang akan pernah terbaca la sekali dua ttg ez ni. 

yeah. aku dumped him like a trash thru DM. dalam hal ni aku mengaku, aku yang bersalah sebab out of nowhere aku putuskan hubungan dengan dia. sampai dia menangis merayu2 supaya aku tak putuskan our relationship yang nak dah masuk 2 tahun.

aku putus dengan dia diawal 2018 kot, now dah pengakhiran 2022.. i still remember that, lepas tu aku lowkey meroyan kt sini yang dia dapat replace aku kalau x silap awek siam kot, siap dah ambik pic 1 keluarga dengan family ez. i was like "wow, cepatnya dah ada pengganti". padan dengan muka aku🤣

tapi ended up, their relationship tak menjadi, dan sampai sekarang dia masih S I N G L E mengikut pemerhatian aku lah, tapi yang hairannya, dia banyak dikelilingi oleh awek2 cantik, tapi kenapa xda sorang yang sangkut eh? aku macam pelik disitu.. dia tu cukup syarat kot.. meh aku list kan

1. Dari family yg berada
2. Educated 
3. Berkerjaya
4. Sedap mata memandang
5. Husband material
6. Boleh dikatakan baik

tapi tulah, dia still single sampai sekarang.. macam aku gak, dia la last lelaki aku dated since 2018 lepastu aku dah xda BF. aku dok mencari gak, sampai aku kelihatan desperate, signup dating apps sana sini. ada yang berkenan tapi tak kekal. macam.. aku pelik disitu..

lama aku fikir2, mungkin Tuhan saja kot tak bagi kami berpasangan dengan orang lain, sebab kami ni are meant to each other? sana sini cari jodoh padahal kami ni dah tertulis akan berjodohan? tak gitteww?? 

Oh no! ye lah, macam yang I nyatakan kt atas tu, boleh dikatakan dia "perfect", tapi still single, mustahil xda awek2 cantik tak terpikat dengan dia kan? itu dari asas pengetahuan ku la, samada dia dah berpunya or belum. tapi mengikut kajian i dia macam masih single..🤣 

and still aku masih tak leh move on dengan dia, sebab dia antara lelaki yg plg baik aku pnh jumpa(online je) ahahaha..

sebab tu, tiba2 terlintas hati ni nak DM dia, xkanlah aku nak dm saja2, aku dm tanya khabar dan aku nak bayar hutang kt dia, sebab aku pernah pinjam duit kat dia, rm200, tapi dia bagi rm250.. aku janji akan bayar balik, tapi dia langsung x nak, no acc yang aku minta pun sampai skg dia tak pernah bagi, tapi aku memang niat nak bayar.

jadi sambil2 tu boleh aku jadikan bayar hutang tu sebagai pemula untuk bina hubungan kami semula.. tapi itu mengikut perspektif aku lah, sebab i hurt him so much.. kalau dia reply, aku happy, tapi kalau dia tak reply, aku redha , aku anggap je yang kami ni memang tak berjodoh.

cuma aku takkan berhenti kepada Allah, supaya aku dikurniakan pasangan yang baik untuk akhirat kami sekeluarga. Aamiin Ya Rabb❤..

Tapi bukan sekarang lah aku DM dia, next year or kalau dah balik Sabah. Insya-Allah aku akan kembali disini untuk cari kerja, dan tak mahu menumpang2 kat rumah orang. walau apa pun, aku serahkan segalanya kepada Allah swt. biar Allah sahaja yang tentukan❤ ..

No comments:

Post a Comment