Pages

12/20/2022

like a thief

mann...

hati aku meronta ronta nak balik, sebab aku x expect sotuasi jadi macam ini. serius the worst moment in my life. aku tak biasa hidup menumpang ni, melainkan menyewa, i mean as stranger disini yg xda kena mengena melainkan related to your sis je, aku hidup disini macam parasit taw. 

tinggal free, guna air free, cuci pakaian sabun free, kerja rumah x pernah buat, masak lagila tak pernah melainkan masak megi sendiri. aku tinggal makan je, sebab owner disini masak awal giler, jam 7 am lagi dah masak lauk.. lagipun aku tak taw nak buat, aku macam kera sumbang kau taw.. jarang gila aku keluar dari bilik, balik2 hadap fon sampai aku dah naik bosan dah.. even PKP tak bosan macam ni.

nak pergi tandas pun aku macam pencuri dah, terjenguk2 takut terserampak dengan penguni asal kt sini. sebab aku memang x biasa, susah nak masuk😰.. humour x sama, bahasa pun x sama. so aku dengan dunia aku je, tapi pagi tadi aku cuba beranikan diri tolong2 kt dapur, siang ikan.. kesian budak tu asyik incharge kt dapur. begegar2 tangan aku siang tadi, sebab  A W K A R D !🤣

Aku baru tahu aku jenis introvert, aku x mudah mesra alam, kena ambil masa yang lama bertahun2 utk biasa, depends dengan personality orang lah.. kalau yg kenal jenis macam aku memang x lah kot..

and setiap malam aku menghitung hari utk nak sgt 4 Jan tu sampai, bila tghmlm aku rasa seronok bila dah masuk jam 12AM, sebab tarikh semakin kehadapan, ya Allah terasa hidup dalam penjara, dah lah xda teman bercerita or satu kepala kan?!

sorry lah kalau aku kedengaran seperti seorang yg demand, tapi thats how i am. cannot be other else. kena tunggu 14 hari lagi untuk balik ke Sabah. maybe sebab terasa lama sebab MENUMPANG kot, serious aku rasa terkongkong, memang lah aku tinggal makan je kt rumah ni tapi aku akan pastikan yg kt meja makan tu kosong.. kalau ada yg lain aku sanggup berlaparrrrr😭😭😭 penyegan tak ingat dunia🥴

sebab tu aku berbekalkan megi, atleast yang aku makan tu dari duit aku sendiri bukan dari hasil owner, segan woii hidup macam parasit. harap2 owner ni bertahanlah kot , sebab aku memang TAK SABARRRR sgt2 nak BLAHH dari sini, kesian gak dengan owner ni terpaksa tanggung aku yang dah macam parasit ni😭 (i feel guilty tbh)

and about my previous entry about my Sis and BIL, mungkin keterlaluan ayat aku, tapi aku betul2 sakit hati kena game.. dorang ada je beli lauk2 kt sini, tp i still dont feel right.. especially to BIL, yang nak ikut kepala dia je, kerja tak pernah tetap, dapat kerja lepastu berhenti, begitulah kitaran life dia dari bujang, x da pendirian.. lepas tu menumpang kt rumah kakak ipar dia (bini pertama abang kepada BIL).

tapi takpa, mungkin rezeki belum sampai, sebab my BIL ni xda la bad sangat, dia rajin tapi tu lah, dia ikut kepala dia je.. kalau kenang2 balik menyakitkan hati gak. dengan aku2 sekali ikut susah😓..

ini first and last aku ikut my sis, lepas ni memang taklah, kalau aku pergi pun, aku sendiri2 je, takdalah aku menumpang2 rumah orang, lainlah kalau menyewa.. 

aaahh Ya Allah, cepatkanlah masa ni berlalu.. x sabarrrr nak balikkk😭😭😭😭

pssstt: nanti aku boleh baca entri ni balik kalau aku dah balik Sabah, betapa meronta nya aku kt tempat orang🥴🥴🥴

(kau yang dimasa hadapan tengah baca ni kt rumah buruk kau, AMACAM? Mau lagi pergi bercuti di Perak??🤣🤣🤣)

No comments:

Post a Comment