Pages

12/19/2022

Boring nak mampuss

Eh, aku ada ke beritahu disini yang aku sekarang sedang berada di Semanjung? ya I'm here for real!

tapi ikut kakak aku balik kampung laki dia laa.. i was her since 7 hrbln till 4 jan.. sumpah boring gila!🤬 actually aku taknak ikut, tp oleh sebab kebodohan abang ipar aku yg takda otak ni, dia suruh bini dia pergi Perak sorang2, lepas tu boleh dia update kt status watsap seolah2 kakak aku ni terhegeh2 kejar dia kt perak sebab rindu? tapi pdn muka akak aku lah sbb bodoh dua2..

aku ikut sebab temankan saja, lagipn, si bodoh(abang ipar aku) tu cakap, kalau kt sini, kami tinggal dirumah yg berasingan, tapi sebenarnya aku KENA TIPU SIAL! korg nak tahu, BIL(brother in law) aku ni macam parasit, hidup menumpang sana sini kt rumah sedara dia, xda rumah sendiri, rupanya kami tetap stay kt rumah kakak ipar dia.. tambah tanggungan kakak ipar dia, dahlah abang kepada BIL aku tu ada 3 bini.. buat malu je!

dengan aku2 sekali jadi parasit! yela aku ingat nak cari kerja terus tapi aku x bawa documents, cuma slip je. so nampaknya aku tiada persediaan so aku decided bukan sekarang. cuma yang aku sakit hati sekarang ni both of these mf tricked me..
BIL aku ingat aku kemaruk sgt nak tengok kampung dia yang 4/10 dr kampung aku yg 8/10..  my sis pun sama bodoh mcm laki dia, dah taw aku ni jenis introvert aku selalu jd ekor dia kt rumah ni, rimas pulak, pdhl beria2 nak aku ikut.. x pasal2 aku buang masa hidup kt sini selama sebulan. 

buruk2 tempat sendiri ada gak privasi.. and my mom pun rindukn cucunya, tp cucu2 yg dirindui ni pun mcm x layak disayangi je, bila kena calls semua malas nak angkat, pakat2 passing fon to each other pdhl nenek calls sebab nak dgr suara dorg, rindu. their mom pun sama(my sis)..


dan aku tiap2 malam asyik tengok calender, nak sangat masa berlalu cepat agar aku dpt berambus dari sini, secepat mungkin. orang rumah kt sini okay cuma aku tak biasa tinggal dengan strangers, awkward nak mampus, lepas tu tinggal lama pulak, aku tak tahu nak buat apa kt sini, aku asyik terperam je la dalam bilik, adalah 3 kali keluar, tu pun p mydin, macam aku heran sangat, tempat aku pun ada mydin woii🤣..

ingatkan aku kt sini dapat jalan2, tp takpun, sebab tinggal kt sini pun pedalaman tpt perkampungan, dekat dgn bendang sawah.. my BIL expect nak suruh aku tgk org menuai padi hujung tahun ni, i was like " who the f cares?" kan.. dah la tipu aku tinggal rumah berasingan konon..😒 

kalau aku tahu dari mula, xdanya aku nak ikut p sni, baik aku stay kt rumah aku sendiri, ada privasi, boleh main game hidden object kt laptop, kt sini sumpah boring.. lepas tu hr Jumaat ni ada pulak majlis nikah, huh jangan harap aku nk turun padang , tolong sikit2 je.. x pasal2 aku terlibat.

btw lagi 2 minggu aku kat sini(which is rasa spt 2 bulan pula), lepas ni aku taknak ikut dah, peduli dengan my sis and her childrens.. btw BIL aku kerja kt semenanjung dr bln 6, jd dia suruh wife dia balik perak cuti sekolah, lps tu blk sama2 kt sabah, which is stupid, wife dgn anak2 je jalan, kalau ada apa2? tu yg aku terpaksa ikut gak walaupn x kena tricked oleh malaun dua ekor ni..

x pasal2 aku jd kera sumbang kt sni😒

No comments:

Post a Comment