Pages

3/27/2019

study

insyaallah, jika tiada aral melintang, sekarang ini ada intake dip.pendidikan awal kanak2, aku akan masuk.

biarpun ada rasa gerun sikit dengan study ni, aku rasa aku patut ambil kot, sebab susah.. aku dah lah x dapat sambung belajar, apply kerja lvl spm pun tak lepas2.. still tiada panggilan, jadi sementara menunggu, baik aku sambung belajar..

sebab aku tiada berbuat apa2 pun.. rasa menyesal pun ada, memang menyesal pun haha.. tapi aku anggap ini sbg lesson untuk menjadi someone better. insyaAllah... tahun ini, aku banyak ujian dari tahun2 sebelumnya. serius !

first. aku nak tinggalkan maksiat.. selama ini aku lalai, bukanlah maksiat zina geli2.. tapi, maksiat ini sangat2 luas, tengok kpop seksi tu pun dah kira maksiat.. belum lagi terkinja2.. aku serius.... jauh terpesong. aku jauh dari Allah..

2. aku nak jaga ibadah aku kepada Allah. ya Allah, aku hidup dengan perkara yang sia2 selama ini, dan aku tahu kenapa aku tidak mencapai kejayaan . sebab aku ingkar, tidak mengingati Allah.. aku bermunasabah, tapi aku tiada usaha.. kan itu tidak betul. ampunkan aku Ya Allah..

3. aku nak jadi anak yang solehah. aku seorang yang free hair, my dad dah tak tahu nak kata apa dah, aku buat derk ja.. my bro selalu tegur aku untuk tutup aurat, but aku wat dono je.

4. aku nak workhard. serius, aku selalu leka, mengeluh kenapa tak ada saving yg mencukupi.. btw aku malas, aku selalu complain dalam entri2 yang dulu, actually aku yang takda usaha pun.. sikit2 mengeluh, putus asa...

dan ke 5. aku nak patuh pada Allah.

doa kan aku ya.. sesungguhnya aku memang sangat nak berubah, tapi nikmat dunia ni mmg sangat2 mencabar.. semoga Allah pelihara kita dari fitnah dunia. aamin ya rab !

No comments:

Post a Comment