Pages

8/24/2019

kemaih

salam.

Entri ini akan membuka sedikit rahsia ku apabila dalam kelapangan...
yes... aku suka baca tajuk ni, haha sbb bagi aku ini topik luar biasa!

Bidadari.. siapa x suka baca? lebih2 lagi lelaki.. Alhamdulillah.. setakat nie ( haha ) masih belum jealos pada makhluk tercantik Allah swt. watpa nak jeles, i punyalah panasaran nak bertemu dengan bidadari ni. sungguh!
sebab, dari apa yang aku baca, bidadari nie bukan calang2, kecantikan yang mereka miliki tidak akan pernah mampu ditandingi oleh mana2 perempuan dunia. ( wallahua'alam )

sabda dari Nabi saw, ( jikalau Allah swt mengizinkan )

1. jika sehelai suteranya jatuh di bumi, nescaya bumi ini akan berbau wangi dan indah.

2. jika bidadari menjengukkan wajahnya di dunia ini, nescaya tenggelam cahaya menteri kerana sinaran wajahnya yang begitu indah.

3. jika bidadari meludah ke laut dunia ini, nescaya akan tawar 7 lautan di bumi ini.

subhannallah!

girls!! masih ada rasa cemburu dengan bidadari ke? level dorang ni sampai aku rasa jeles pun tak sempat aihhh!~

hebat ciptaan Allah swt.

jangan katakan lelaki, aku yang perempuan ni pun curious n teringin nak bertemu dengan bidadari...

tapi, walaubgmn pun, dari hadis Nabi saw, wanita dunia lebih cantik dan indah daripada bidadari, apabila dia ( wanita dunia ) masuk ke dalam syurga Allah. ini bukan aku reka reka pulak, Nabi saw yang kata.

subhannallah~

tapi aku ada terbaca komen ni kat youtube haha🤣
bukan Feo tu.. tapi reply bawah ni hah!😂


"kemaih" je dia kan... haha , ( maksud sembang )


No comments:

Post a Comment