Pages

8/16/2019

27 tahun

Alhamdulillah...

genap umur 27 tahun. yup, 1708.92 is my birthday🎂

kalau dulu sebelum masuk 17th pada bulan 8, aku kalut nak ambil diari dan coret dengan ayat ni ;

"diary, beberapa minit lagi aku akan berumur sekian sekian...." hahaha~

ya ,sebab bagi aku setiap momen umur aku adalah penting sbb aku jenis person yg suka throwback masa2 lalu.

tapi tahun2 kebelakangan ini macam malas dah fikir soal2 umur ini, buat stress my life ja☹ , and kena ajar diri ni utk terima realiti hidup, semakin hari aku beransur tua, coz i always perasan yg aku masih 17 tahun lol😂

so, sejak selalu mengingati kematian ni aku harus move on dari my age dan terima kebenaran walaupun pahit..

bagi kenangan2 yg lepas aku buat itu, segala pictures yg bakal aku padam dalam hidup ini akan aku padam selamanya, demi akhirat ku. tak apalah. demi Allah swt, aku padam!😊

sebab kat Syurga Firdaus milik Allah swt, aku boleh minta balik pada Nya, kenangan masa kat dunia dulu. InsyaAllah, Aamiin😄💖

so, takyah risau, sebab apa yang aku miliki didunia ini takkan kekal melainkan 3 perkara:

1. amal soleh
2. sedekah/amal jariah
3.doa anak2 yang soleh dan solehah

but....

cant deny my feeling, masih ada "cinta keduniaan" sikit, tapi aku akan terus berdoa kepada Allah, semoga Dia membuang perasaan ini , dan menanam kan cinta pada Akhirat yang kekal abadi.

i love this kind of feeling, bila kita bersyukur pada Allah swt , apa yang Allah bagi semua cukup. Subhannallah😍

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment