Pages

7/27/2019

kekal kat neraka

Hmmm....

now hati aku tengah bengkak😣

sebab asyik teringat2 ttg menjelangnya Sakaratul Maut nanti. Ya Allah, aku jadi kecut, bila dapat tahu, actually dah lama tahu tapi lately ni je aku baru nak ambil kesah..

Rupanya, saat sakaratul tu, peluang utk jadi kafir tu sangat tinggi😫😫 Ya Allah, aku bila tahu , and renung balik, aku rasa macam loser T_T . aku tak tahu bagaimana nasib diriku ini😭

samada Syurga or Neraka?

tak payah tunggu Dajjal datanglah... tunggu sakaratul maut je boleh kafir dah.. bagi iman yang tak kuat😔

Semoga Allah swt melindungi kita dari godaan syaitan dan iblis saat menghadapi sakaratul maut. Amiin!

😢😢😢😢😢

sometimes aku rasa lemah sangat.. dapatkah aku tempuhi segala ini?? aku selalu berdoa ( or maybe jarang2 ) semoga Allah swt pelihara iman ku dunia akhirat. Amiin❤

tapi yerlaa.. dah namanya manusia, iman turun naik. jangankan nak jadi solehah, hat Zikir yg plg senang pun rasa berat nak buat, kan tu syaitan punya kerja gak yang dok hasut... ni kan godaan hebat mereka pada kita saat sakaratul kelak?😭

aku rasa nak menangis, meraung, dan berguling2 kat lantai sebab ujian hidup ini buat aku rasa sesak dada... nak lari, tapi tak boleh, dah ujian. 😢

itu baru fikir diri aku je, ahli keluarga yang lain, yang masih lalai? ingat aku tak susah hati ke? sebab impian aku nak masuk syurga Allah dengan SELURUH FAMILY/SAUDARA AKU di akhirat kelak. tapi mcm impossible je😔

nak bagi nasihat lelebih aku pun x sempurna mana..

tapi Allah swt Maha Mengetahui apa yang aku risau... aku yakin 100%! cuma kena istiqomah berdoa padaNya❤❤

kalau talk ttg kekal dalam neraka ini, hmm... hanya Dia sahaja yang tahu, betapa takutnya kita, para hamba2 Nya.. kekal beb! once pintu neraka dah kena tutup, takkan boleh ada penghuni yang keluar dari tempat tu buat selama-lamanya. sebab itulah, aku sangat2 takut, diakhir hayatku, menjadi perkara yang sebaliknya. semoga Allah melindungi kita semua. Amiin ya Rabb❤

tapi janganlah risau, sebab itulah kita sentiasa kena minta perlindungan daripada Allah swt , dimatikan dalam khusnol khotimah Amiin! dipelihara iman kita dunia akhirat. Demi Allah, iman ni sangat2 penting. kena jaga betul2.

sebab kalau iman terbang. habislah kita...

memang habislah...

tiada harapan.

tiada maaf bagi mu.

kekal lah dalam api neraka.

selama-lamanya...

dalam gelap gelita dan dibelenggu.

scary kan?

semoga Allah wafatkan kita dalam keadaan beriman, walaupun iman itu sebesar zarrah.

Amiin, Ya RABB❤

No comments:

Post a Comment