Pages

11/20/2015

b.log pilihan?

Hi...

as usually kita semua ada taste in everything even dalam dunia blogging, ada certain blog kita suka, ada certain blog yang kita 'pangkah'. For me, saya mudah tertarik pada blog yang mempunyai ciri-ciri seperti berikut.

1. Kemas
Blog x semak dengan widget2 berat dan bersepah dalam blog. Serius, I secara peribadi amat menitik beratkan kekemasan pada blog, thats okay kalau semak sikit, tapi kalau semak banyak widget dan entri bercampur aduk, boleh mengganggu ketenteraman blog. Serius!

2. Ringan
Since my lappy nih selalu hang dan berat, almaklum lappy murrrahhh. Blog yang ringan adalah terbaik so far and foreberrr untuk saya layari. Smooth jerrr he he he


pic out of topic ihihihi

3. Otaku[anime&manga review]
Saya suka dengan anime review, dan manga juga, tapi now nih saya lebih suka menonton anime instead of reading. So siapa2 rasa diri dia Otaku, jom follow I. Tapi I jarang post tentang anime sebab x pandai buat review. T.T

5. Informasi
Entri yang memaparkan info-info menarik. 

7. Penulisan blog
I knew it, setiap orang punya gaya penulisan tersendiri, tapi saya pun tengok orang juga, IDC kalian guna bahasa marang krapuh or watever, please guna lah punction word spt koma, noktah, tanda seru. Jangan straight dan tiada perenggan hingga ke akhir cerita. I yang baca nih pun semput-sempt jadinya, macam orang ikut marathon. LoL. hamboihh2 macam guru BM pula daku ini. keh!

8. Selalu update
Secara personally, saya suka blog yang sentiasa update, xkesah lah kalian update apapun, kalau free saya tetap akan buka dan baca sampai habis(online guna hp mmg senang). Cuma ada yang sempat komen dan tidak. Masa terhad -_-

9. Blog yang terjaga
no haters, anonymous. Bahasa carut mencarut dalam ruang komen, siap sambung lagi "orang bawah anak *****" . Ruang komen too public, thats why I faham kenapa ramai skg blogger memasang komen moderation. Bukan takut kena bash tapi some people suka sangat membuat onar dalam blog orang lain. So blog yang terjaga ni, baru orang berani nak komen, sebab ruang komen terjaga dari ayat2 kejam dan kotor. Tak gittew?!! Heu heu heu

So, itu saja. Kamu pula ?hehehe

ps: teringin blog ni cantik2 tapi malas nak edit

No comments:

Post a Comment