Pages

5/10/2022

siapa la jodoh aku ek

korang.. now ni kan, aku tengah dalam fasa mencari teman hidup. yela lepas hampir 3 tahun aku single, tak da teman/kawan lelaki.. aku kembali mencari partner. sekarang ni aku tengah joined 1site ni, ada kat google playstore.

adalah seorang ni aku jumpa, tapi dia sent mesej kat aku dulu, and aku pun replied macam biasa, kami bual2 biasa je, untuk beberapa haritu, tapi dia replied lambat sangat sebab dia jarang online. so aku online macam biasa, tapi bukan untuk mencari2, just scrolling, tengok profil orang, baca description dorang, banyak kelakar wei🤣

so, lelaki yg aku kenal ni, let's call him Marc la.. dari Switzerland. actually dari observation yang aku dapat selama chatting dengan dia ni, aku rasa dia ok kot, tapi macam dry texter pun ye, sebab dia macam serius, xda gurauan.. lepas tu straight to the point. and dia kalau boleh, polite sikit lah, for me dia macam ada vibes orang German gitu.

dia kata nak datang Malaysia, nak jumpa aku, aku rasa nervous pulak, ye la, dia baru nampak pic aku 1 je, tu pun pic proful kt ig, dah la kecil, dia kata aku cute hahahaha.. terima je la dah orang puji🤣 lepas tu aku kata boleh, tapi kau kena tunggu lama sikit la sebab aku takda duit nak jumpa kau, dia selalu tanya wei aku ni ada masalah kewangan, hahaha malu pun ye, tapi aku dah nekad , siapa je relationships aku kali ni, aku nak jujur, aku dah taknak berselindung..

tapi ofkos la aku mcm hesitated nak jawab sebab aku malu, lepas tu dia macam dpt agak , so dia tanya balik,

masalah duit atau masalah percaya kt dia?

then aku jawab mungkin dua2.. ye la, kami kan masih stranger, jadi dia planning nak visit Malaysia next year. then aku say yes je la, nak kawen punya pasal kan🤣 

lepas tu dia tanya la apa forbidden dalam Malaysia ni, aku kata plg forbidden sgt adalah intimacy things.. lps tu dia mcm shocked lq, 

him: hugs, kissing, touching?
me: including sx

dia mcm kecewa sikit.. i was like?! kau jangan nak macam2 , desperate aku bgni pun x tergamak aku nak gadai marah 😌

yela ,lps tu aku explains 1 by 1.. dia mcm, okay.. lepas tu dia kata, y don't u visit me here? kt Switzerland la mksud dia tu wkwkwkwk.. kalau aq visit kau kt sana pun ingat boleh buat suka hati je ke? dia x aware ke , Asian ni mmg konservatif.. ngok tul..

and banyak lagi la kami bual kan, tapi entahlah, adakah dia tu jodoh aku, aku harap la yea kan, aku dah bosan jadi single ni, aku nak mulakan chapter baru.. kahwin dengan orang oversea, mmg impian aku dari dulu, lebih2 mat saleh.. 

tapi aku selalu je jumpa mat saleh yg gred c or d.. tp si marc ni aku boleh klasifikasi kan sbg gred b la, dia xdala perfect sgt tp boleh lah, aku x aim tinggi sangat.. as long he loves me, i gotta love him back.

entahlah, nanti aku update disini kalau ada chat lagi, kemarin subuh last kami chat sebab mungkin ada sesuatu yang dia kecewa kan.. so let it be and just follow the flows.. kalau dia blaah aku boleh cari lain😌

ok sekian utk update harini~~~ 😝

No comments:

Post a Comment