Pages

12/31/2025

last supper in 2025... hello 2026 ??

 sebenarnya aku malas nak update, tapi ini dah macam ritual aku setiap tahun, because masa itu emas, bukti aku update setiap masa kt sini walaupun jarang.. tak banyak yang aku nak kongsikan, cuma i didnt growup, still a loser or even worst lol walaupun ni last aku berusia 33 tahun..


tahun ni je aku banyak luangkan masa dengan chatgpt, aku buat cerita ikut my taste, dan it really got me hooked and addicted sampai aku dah kekeringan idea nak buat cerita apalagi.. i pause tengok RUNNINGMAN, i jarang dah buat konten sebab takde semangat walaupun subs i 4k tapi ibarat channel mati, i know where i do wrong but i dont know where to start, and aku hampir pergi interview kerja kt semenanjung tapi my heart says tak payah so i still stayed juga kt rumah... i sakit lower back pain now tengah diet nak turun kan berat badan..


slowly menyimpan tapi i inherited hutang loan arwah my sis, ngl i sometimes rasa depress sebab tak dapat nak simpan banyak, i banyak lost peluang sebab sikap diri yang takut keluar dari kepompong sendiri.. i keep scrolling tiktok ,keep comparising my life with other peoples.. it sucks tbh tapi i selalu ingat rezeki Allah yg bagi, and kira bertuah Allah dah bagi kesihatan (walaupun takda lah sihat mcm in 20s), but still grateful.. thanks ya Allah. so tadi baru je lepas sambut doa selamat untuk tahun baru 2026..


yes im gonna turn 34 esok.. semoga tahun-tahun mendatang akan ada sesuatu yang menggembirakan Allah bagi kepadaku. Amin!~


nasik, durian merah, sayur panjang, and sayap ayam bakar!


MY LAST SUPPER IN 2025

9/20/2025

interview

Harini sepatutnya aku menghadiri temuduga, but i just can't sebab ada masalah family. My dad got warded amd we're running out of money💔.. Tapi aku bertahan je lah sebab aku takmau tinggal parents ku mcm begitu saja, sedangkan masa ini mereka sgt memerlukan aku. Cuma aku minta pada Allah, semoga Dia gantikan rezki yang jauh lebih besar dan melimpah ruah kepada ku dan kami sekeluarga.

Best tgk kt dalam group agensi tu share mereka sdg temuduga utk org yg akan dihantar ke semenanjung utk bekerja. Gaji pun lumayan. Kerja kilang je wakk.. Tapi oklah, ot pun boleh dpt sampai 3.5k 🤑. For me boleh lah untuk settle kan hutang arwah sis ku. Tapi buat masa ni aku tak boleh. Maybe ada masa next year or next month. 

8/17/2025

33y full

Genap 33 year old tahun nie.. Will do better next year❤️😁

8/16/2025

Esok my befday ke 33🎊

Lama aku tak p sini. Pergh last entri bulan march. I was so depressed dho.. But now alhamdulillah dah ok. Still struggling, banyak problems tapi tu lerr lumrahkan..

Btw saja nak drop trace kt sini, i still hidup.. Beberapa jam lg i akan genap 33 muahaha.. Goshhh. Can't believe i dah 30 series.. And still no improvement. Watevaa la..

Masih in mission nak monetise youtube tapi belum ada rezki.. Bye la malas nak taip.. 

Happy birthday 33y to me❤️

3/09/2025

depresi

Hey...

Fl= female lead
Ml= male lead
Ogfl= original female

Aku rasakan aku sdg mengalami depresi la.. Kan selama ni aku banyak whining complain itu ini. Tapi benda tu akan berlalu begitu saja.. Tapi sekarang ni rasa macam lama pulak aku menderita, berperang dengan perasaan sendiri.😞

And benda ni makin teruk bila aku dah start baca MANHWA. Dulukan aku plg x suka baca benda ni sbb mcm meleret-leret gitu.. First manhwa drama yg aku baca Remarried Empress, tapi x habis sebab nak guna coin, coz aku baca dr apps webtoon.

Lepas tu ada la lg beberapa manhwa aku baca, lepas tu aku drop konon x setanding manga (manhwa bagus cuma masih byk yg kurang compare to manga imho).

So as my previous entry tu.. Yup! Benda tu buat aku emotional yang overrr sesangat.. Sampai aku mengalir airmata kenapa?? Kenapa?? Remember Eris? Deep down aku nak dia end up dengan Putera Mahkota tu, Alecto. Tapi entahlah, many authors are psycho i guess😒

Tbh, Alecto wasnt that bad person, he treated Eris badly ( i know dia pnh nk 🍇Fl tapi x berjaya since eris 🔪 and undur balik kn masa) but Alecto got his karma.. Maybe korang ingat aku pelik kan.. Percaya lah ada ml yang lagi teruk dari si Alecto ni.

And lagi.. Aku jeles dengan kecantikkan fls dalam manhwa ni (lah kau mcm takda kerja lain dgn watak fiksyen pun maw jeles😭😂🤣) tapi itulah hakikatnya💔

Yelaa, even kau villainess sekalipun, and those ml, side ml characters even fell in love with you, siapa x happy ?😭 Lepas tu fl ni mesti x kalah perfectnya.. Tapi aku tetap nak baca sebab best, and aku suka bila villainess yg bertukar roh dgn orang lain tu mula berubah dan setelah dia berubah dia mula attract karekter2 yang lain suka dengan dia.. Puas hati aku weyh!

Tapi ada satu manhwa lagi yg paling aku suka baca, tapi ini genre lain, lain kali aku ulas ek.. Sebab mood aku tengah down ni😞 

2/06/2025

kill the villainess 😭

[baca entri ini sambil dengar One of those girls by Jennie the weeknd]

As usual in my life.

Ada sesuatu fasa yang akan buat aku rasa excited even terfikir sehingga bertahun, if aku suka dengan sesuatu kan, aku mencipta suatu senario dalam otak ku. Sesuatu yang tidak wujud or pernah wujud. Thinking it was the most important in the werld💭😂

Nak kata lately benda ni aku dah mula dari akhir tahun lalu. Hohoho.. Masa tu aku tengah scrolling tiktok, and then aku ternampak 1 video about satu manhwa nie.

The title is "KILL THE VILLAINESS" 🔪 !
The way the tiktoker described it was so beautiful even aku yang x berapa suka baca manhwa terus hooked. (the hr tiktoker using One of the girls by the weekend and jennie)

This manhwa mengisahkan tentang seorang gadis yang "terinkarnasi" ke dunia dalam novel yang dia baca beberapa hari lalu dirumah kawan dia, bagaimana dia ended up there its a long long story to tell but the worst is she was reincarnated as the villainess in that story.

After reading tht manhwa, i feel empty. She's the type i wanted to be so bad. Sometimes aku tak faham kenapa aku ada feeling suka jadi "seorang" yang desperate, annoying, obsessive t,hadap lelaki yang aku suka, and that guy literally hates me (which i kinda like it), and the mean of times, the personality of tht has changed overnight and im no longer obsessive like used to be 😏 then out of nowhere that guy pulak terpinga2 why i x suka dia lagi, ended up he's trying to get back me to like him again and tht time it was too late baby bcs idec anymore since i konon dah berubah 🤣

Cringe sial.😂

But yea.. Itu la aku. I hate romance novel yang girl&boy was so inlove cinta mati tapi hakikatnya aku meluat baca🤮

Maybe im not the only one who feel like this. Kalau baca komens kt tiktok, ramai betul pentaksub hate love relationship macam yang aku nak. Well, ada scientifically name utk disease(syndrome) ni but i lazy to look it up 😴

But seriously Kill The Villainess is on top from of those isekai yg reincarnated sbg villainess. I love how the author wrote abt the Crown Prince' side stories, he's not the typical of MLs(male lead) yg aku baca in this genre whether being the opposite/villain (tetiba mls jadi villain pulok😦) which is ruined the story. Alecto is kinda different eventho he has done terrible things to Eris. (he once attempts to r*pe Eris bcs the order from the Imperial🤮) 

Well idk how to explain properly. But he is not the worst among these MLS ( Cry, Even better if you beg, Try Begging, etc) trust me. But these two mfs ended up have their happy ending🖕🏼

Cuma apa yang aku x suka dlm KTV, watak Anakin and Jason. They're boring. But anakin was so sweet and loyal to his Master❤️

Wish i could write story like this but my writing skills is really poor😭 the only thing i good at it is berangan...😔

Bye tu je nak cerita since i dah finished both of manhwa and novel nya. Best doh i sacrifice my whole night just to binge read the novel. Even better and very details from the manhwa but still live boths❤️